Regulamin sklepu
Niniejszy regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym prowadzonym przez Sprzedającego pod adresem www.atelierodnowy.pl
- Sprzedawca: Kinga Jakubowska Atelier Odnowy, ul. Armii Krajowej 8/3, 05-660 Warka, NIP:7772661314, REGON: 147311648
- Kontakt ze Sprzedawcą można uzyskać:
a)Pod numerem telefonu: 604 649 216 (koszt połączenia według taryfy operatora).
b)Korzystając z adresu poczty elektronicznej: atelier.odnowy@gmail.com
§1 Definicje
- Regulamin – niniejszy regulamin sklepu internetowego.
- Sklep Internetowy – serwis internetowy pod adresem www.atelierodnowy.pl, za pośrednictwem którego Klient może złożyć Zamówienie.
- Sprzedawca – podmiot świadczący usługi sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Dni Robocze – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, która na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie dokonuje Zamówienia w Sklepie Internetowym.
- Konsument – Klient będący osobą fizyczną, korzystającą ze Sklepu Internetowego w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedmiot transakcji – Towary wymienione i opisane na stronie internetowej Sklepu Internetowego.
- Towar – rzecz ruchoma, prezentowana w Sklepie Internetowym, której dotyczy Umowa Sprzedaży.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta określające jednoznacznie rodzaj i ilość Towarów, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży.
- Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).
§2 Zasady ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego dostępnego pod adresem www.atelierodnowy.pl
- Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym przez Klienta jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie realizacji Zamówienia.
- Sprzedawca prowadzi sprzedaż detaliczną, hurtową oraz przyjmuje do realizacji zamówienia specjalistyczne za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
- Informacje o Towarach Sprzedawca zamieszcza w Sklepie Internetowym.
- Wszystkie Towary oferowane w Sklepie Internetowym są fabrycznie nowe, oryginalnie zapakowane, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
- Żeby złożyć Zamówienie w Sklepie Internetowym, Klient musi spełniać następujące wymagania techniczne, niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Sprzedawca:
a) Posiadać konto poczty elektronicznej (e-mail).
b) Posiadać komputer, telefon typu smartfon lub tablet z systemem operacyjnym: Windows, Mac OS X, Linux lub Android.
c) Mieć zainstalowaną przeglądarkę internetową w podanej wersji lub wyższej: Internet Explorer – wersja 9, Chrome – wersja 46, Safari – wersja 8, Firefox – wersja 41, Opera – wersja 32. - Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich, praw majątkowych i własności intelektualnej Sprzedawcy oraz osób trzecich.
- Klient zobowiązany jest do niedostarczania treści zabronionych przez przepisy prawa.
§3 Ceny
- Wszystkie ceny podane w Sklepie Internetowym są cenami brutto podanymi w złotych polskich (zawierają wszelkie należne podatki).
- Do ceny Towaru należy doliczyć koszty dostawy w wysokości wskazanej w §6 dla wybranego przez Klienta sposobu dostawy.
- Jeżeli sklep prowadzi akcje rabatową, to dodatkowe rabaty nie sumują się z przecenionymi produktami.
- Zastrzegamy sobie że, produkty limitowane są w cenach regularnych lub czasami wyższe od regularnych i nie biorą udziału w akcjach rabatowych, ani nie mają zastosowania dla nich żadne dodatkowe kody promocyjne.
§4 Składanie zamówień
- Zamówienia są przyjmowane przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
- Zamówienia w Sklepie Internetowym można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok.
- Złożenie Zamówienia polega na wypełnieniu formularza zamówienia w Sklepie Internetowym.
- Zamówienie jest skuteczne, jeśli Klient prawidłowo wypełni formularz zamówienia i prawidłowo poda dane kontaktowe: dokładny adres, na który Zamówienie ma być wysłane, oraz numer telefonu i adres e-mail.
- W wypadku gdy podane dane nie są kompletne, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem. Jeśli kontakt z Klientem nie będzie możliwy, Sprzedawca ma prawo do anulowania Zamówienia.
- Klient w procesie składania zamówienia otrzymuje paragon fiskalny lub może wyrazić wolę otrzymania faktury VAT. Dokument zostanie wysłany wraz z przesyłką lub będzie przesłany na adres e-mail Klienta podany w Zamówieniu.
- Po złożeniu przez Klienta skutecznego Zamówienia otrzyma on automatyczną odpowiedź ze sklepu potwierdzającą otrzymanie Zamówienia.
- Realizacja Zamówienia rozpoczyna się po dokonaniu płatności przez Klienta lub, jeśli Klient wybrał opcję płatności przy odbiorze Towaru, od momentu złożenia Zamówienia.
- W wypadku braku zamówionych Towarów w magazynie, Sprzedawca poinformuje Klienta o tym fakcie oraz związanym z tym wydłużeniem czasu realizacji Zamówienia niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 48 godzin.
- Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim.
- Sklep Internetowy prowadzi sprzedaż na terenie Polski.
§5 Sposoby płatności za Zamówienie
- Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
a) Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.
b) Płatność Przelewy24 - Rachunek Sprzedawcy:
a) Bank: BS w Warce
b) Numer rachunku: 73 9154 0005 2001 0012 0522 0001
§6 Koszt, sposoby i termin dostawy
- Zamówienie wysyłane jest na adres wskazany w formularzu zamówienia. Klient zostanie poinformowany niezwłocznie o nieprawidłowo wypełnionym formularzu zamówienia, który uniemożliwia dokonanie wysyłki lub może ją opóźnić.
- Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy:
a)Odbiór osobisty
b)Paczkomat
c)Kurier GLS - Całkowity czas realizacji zamówienia wynosi maksymalnie 7 dni od dnia złożenia zamówienia oraz opłacenia zakupu przez Klienta, jednakże Sklep Internetowy dokłada wszelkich starań, by zamówienia były realizowane w 24 godziny.
- Klient jest obciążany kosztami dostawy:
a)0 zł
b)12 zł
c)13 zł
d)Jeśli kwota Zamówienia jest większa niż 250 zł, koszty dostawy pokrywa Sprzedawca. - Termin dostawy Towaru do Klienta wynosi 7 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Towaru podano inny termin.
§7 Odstąpienie od umowy
- Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów.
- Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem na adres Sprzedawcy.
- Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy dostępny jest na stronie Sklepu Internetowego w zakładce ,,Odstąpienie od umowy’’ oraz jest załączony do wiadomości e-mail z potwierdzeniem Zamówienia.
- Konsument może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Towar Sprzedawcy.
- Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem. Konsument może zwrócić Towar na adres Sprzedawcy.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy w związku z odstąpieniem od umowy.
- W wypadku odstąpienia od umowy Konsumentowi zwracane są wszystkie otrzymane od niego płatności (nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych), w tym koszty dostawy.
a)Wyjątek stanowi sytuacja kiedy Konsument wybrał sposób dostawy towaru inny niż najtańszy dostępny w Sklepie Internetowym.
b) W takiej sytuacji Konsument pokrywa koszty dostawy. - Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
§8 Procedura reklamacji
- Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Klientowi Towar bez wad.
- Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie cywilnym.
- Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).
- Reklamacje może zostać złożona przez Klienta na przykład:
a) Pisemnie na adres Sprzedawcy: Kinga Jakubowska Atelier Odnowy, Armii Krajowej 8/3, 05-660 Warka
b) W formie elektronicznej, za pomocą poczty elektronicznej, na adres Sprzedawcy: atelier.odnowy@gmail.com - Zaleca się podanie przez Klienta w opisie reklamacji następujących danych:
a) Imię i nazwisko.
b) Adres.
c) Adres e-mail.
d) Datę złożenia zamówienia.
e) Przedmiot reklamacji, ze wskazaniem żądania.
f) Wszelkie okoliczności uzasadniające reklamację. - O rozstrzygnięciu reklamacji Klient zostanie poinformowany drogą poczty elektronicznej bądź pocztą tradycyjną.
- Składając reklamację należy dostarczyć do Sprzedawcy reklamowany produkt wraz ze zgłoszeniem reklamacyjnym.
- Jeżeli ze względu na rodzaj produktu dostarczenie go przez Klienta byłoby nadmiernie utrudnione, Klient zobowiązany jest udostępnić produkt Sprzedawcy w miejscu, w którym produkt się znajduje.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.
- W wypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Klienta Sprzedawca naprawi lub wymieni reklamowany towar na nowy, pełnowartościowy lub zwróci wartość zakupionego Towaru.
§9 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Klient będący konsumentem posiada między innymi następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w tym:
a) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży działającego przy Inspekcji Handlowej.
b) Konsument uprawniony jest do zwrócenia się z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej.
c) Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów ( m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz za pośrednictwem poczty e-mail: porady@dlakonsumentow.pl
d) Konsument może złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
§10 Postanowienia końcowe
- Klient posiadający konto w Sklepie Internetowym zostanie poinformowany o zmianie Regulaminu za pomocą korespondencji e-mail.
- Klientowi, który nie akceptuje wprowadzonych zmian w Regulaminie, przysługuje uprawnienie do usunięcia konta w każdym czasie.
- Zamówienia złożone przez Klienta przed wejściem w życie zmian Regulaminu będą realizowane według dotychczasowych postanowień Regulaminu.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Ustawy o prawach konsumenta oraz inne właściwe przepisy powszechnie obwiązującego.
- Spory wynikające ze stosowania niniejszego Regulaminu i w związku z wykonywaniem zawartych umów między Sprzedawcą a Klientami będą rozpatrywane przez sąd właściwy według przepisów o właściwości rzeczowej i miejscowej zgodnie z ustawą Kodeks postępowania cywilnego z dnia 17.11.1964 r.
- Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są wyłącznie w celu wystawienia faktury, rachunku lub prowadzenia sprawozdawczości finansowej. Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Każda osoba, której dane osobowe przetwarza Sprzedawca, ma prawo do wglądu w ich treść oraz prawo do ich aktualizacji i poprawiania.